Zum Inhalt springen
Zur Hauptnavigation springen
Zur Fußzeile springen
Open Menu
Aktuelle Ausgabe
Archiv
Über uns
Über die Zeitschrift
Redaktion
Kontakt
Beitragseinreichung
Zur ZAS-Website
Suchen
Einloggen
Home
/
Archiv
/
Bd. 62 (2019): Narrative texts by children and adults
Bd. 62 (2019): Narrative texts by children and adults
Editors: Oliver Weber, Josefin Lindgren, Natalia Gagarina
Veröffentlicht:
2019
Sammelband
Narrative texts by children and adults
Oliver Weber, Josefin Lindgren, Natalia Gagarina
208
PDF (English)
Artikel
Introduction
Oliver Weber, Josefin Lindgren, Natalia Gagarina
1-6
PDF (English)
The macrostructure of elicited narratives by bilingual children: an analysis of the factor age of onset
Kristin Haake
7-31
PDF (English)
Einfluss von Tempus und Aspekt auf die Wahl der Verbformen in schriftlichen Texten russischsprachiger Deutschlerner
Irina Mikhaylina
32-51
PDF
Development of narrative macrostructure in monolingual preschoolers in Germany and impact of socio-economic status and home literacy environment
Carina Marie Wehmeier
52-75
PDF (English)
The impact of the socio-economic status on the German receptive noun and verb vocabulary in simultaneous bilingual children with Russian and Turkish as heritage languages
Maria Antonietta Osso
76-88
PDF (English)
Ist der Verbwortschatz entscheidend für die Makrostruktur? Eine Analyse anhand elizitierter Narrative deutsch-russisch bilingualer Vor- und Grundschulkinder
Natalie Sürmeli
89-117
PDF
Morphologische Verbfehler in elizitierten Narrativen bei russisch-deutsch bilingualen Kindern im Grundschulalter
Olga Vorobyeva
118-145
PDF
Der Einfluss des Bildaufbaus in Narrativen auf die Erzählkomplexität von Vorschulkindern – eine empirische Vergleichsstudie
Oliver Weber
146-167
PDF
Identifying early preschool bilinguals at risk of DLD: a composite profile of narrative and sentence repetition skills
Natalia Gagarina, Stefanie Gey, Natalie Sürmeli
168-189
PDF (English)
Macrostructural organization of adults’ oral narrative texts
Natalia Gagarina, Ute Bohnacker, Josefin Lindgren
190-208
PDF (English)
Sprache
English
Deutsch